Események naptára

Az út értékelése

A hazaérkezés után még sok feladat várt ránk. Megcsináltuk a bemutató plakátokat és a tablókat is, melyekre elhelyeztük a hazahozott belepőket, prospektusokat és aranypénzeket egyaránt. Nagy izgalommal várjuk és készülünk a szülőknek tartandó bemutató napra. Az iskola folyosója már teljesen készen...
Teljes cikk

3.nap

Ma frissebbek voltunk mint tegnap. 1.állomás : Párkány. Itt megnéztük az Ady Endre Alapiskolát, ahol Zsuzsa néni, az igatzató néni nagy szeretettel várt bennünket már a kapuban. Bemutatót tartottunk a falunkról, az iskolánkról, mi is megtekintettük az Ady suli reklámfilmjét. Az iskola műfüves...

2.nap

Kicsit fáradtan ébredtünk reggel.  1.állomás:   Körmöcbánya.  Reggeli után elindultunk megnézni Körmöbánya látványosságait. Ez a város hegyekkel körülvett, mesébe illő ékszerdoboz, melynek közepén a pestis járvány emlékére emelt nagyon magas emlékoszlop áll. Ezután megnéztük a Szent...
Teljes cikk

1.nap

Nagyon nagy izgalommal vártuk a busz érkezését. Mikor megérkezett a busz, bepakoltuk a csomagainkat és már úton is voltunk. 1. állomás : Komárom-Komárno : Itt keltünk át a határon, Dunán, az Erzsébet-hídon.Megkoszorúztuk Jókai Mór bronzból öntött szobrát, majd a Bartók Béla emléktáblára...

Bemutatkozó kisfilmünk

Elkészült ppt. bemutatónk a faluról, az iskoláról, az iskolában történő munkáról és pillanatokról. Túl nagy lett, így sajnos ide nem tudjuk feltölteni. Az érdeklődőket szeretettel várjuk hazajöttünk után az iskolában, amikor bemutatjuk majd a kirándulásunk három napját.
Teljes cikk

Néhány "tudás" az új útvonal helyszíneiről

Zólyom első vára a 10-11. században épült.Fontos irányítóközpont volt.Falai között halt meg 1095-ben Szent László. Mivel itt nem voltak bányák, a város jelentősége a gazdag bányavárosok mellett csökkent. Anjou Nagy Lajos ide hívta össze a lengyel országgyűlést. A törökökkel szemben Zólyom védte a...

Az új útvonal

1. nap Komárno : Duna-menti Múzeum , Jókai szobor Bartók Béla emléktábla Szklabonya: Mikszáth ház Kékkő: Kékkői vár 2.nap Körmöcbánya: Szent Katalin templom: Körmöcbánya : Pénzverde Zólyom: Vár : Besztercebánya : Vár Alsóhermánd : Cseppkőbarlang 3.nap Párkány : Ady Endre...

Hoppá

Utazásunk helyszínei  megváltoztak. Mi  eddig egészen más témákból készültünk fel, de az új útvonal tervét is tanulmányoztuk kicsit. Íme új útvonalunk: 1. nap Boba-Komárnó    127 km.     1:42 perc  Komárnó-Szklabonya   135...

Igló, Betlér, Szepesszombat, Lőcse, Selmecbánya

A tatárok (1241-1242) Iglót is elpusztították, IV. Béla telepíti újra.Szász lakosai vasat és rezet bányásztak.Anjou Nagy Lajos emeli bányavárosi rangra.Híres harangöntödéje volt.Zsigmond ezt a várost is elzálogosította.1849 február 2-án a honvédek győztes csatát vívtak a város mellett.1911-ben itt...

Ajándékkészítés.

Ma nagyon sok szeretettel elkészítettük az ajándékokat. A befőttes üvegekre ráragasztottuk a színes, préselt faleveleket. Majd színes raffiákkal átkötöztük az üveg száját. Szép bogyókkal kidiszítettük. Az utolsó simítások elvégzése után már kész is voltunk! :) Nagyon könnyű és szép ajándék, hiszen...